@article{oai:ishikawa-pu.repo.nii.ac.jp:00000221, author = {小椋, 賢治 and OGURA, Kenji}, journal = {石川県立大学研究紀要, Bulletin of Ishikawa Prefectural University}, month = {}, note = {ポスターツアーは協調学習の手法のひとつであり,学生はグループワークでポスターを作成したのち,ジグソー法の要領でグループを再編成し,口頭発表と質疑応答をおこなう。本研究では,ポスターツアーを導入した演習科目を対面とオンラインの両方の形態で実施し,学生による相互評価および授業評価を集計した。それらを比較した結果,学生同士の相互評価において対面授業ではオンライン授業よりも甘い評価をする傾向にある,学生は対面授業のほうがオンライン授業よりも難易度が高いと感じている,授業の総合的な満足度では両授業形態の差が無い,ことがわかった。, The gallery walk is one of the methods of collaborative education in which students create posters in groups. Then the groups are reorganized using the jigsaw method to make oral presentations and questions. In this study, I conducted face-to-face and online classes using gallery walks and compared the learning characteristics of the two learning styles. From the analysis of the students’ peer evaluation and class assessment, it was found that the students tended to give more severe evaluations to the students and felt less reached the goal in the online class than in the face-to-face class.}, pages = {53--60}, title = {ポスターツアーを用いた演習科目における対面および オンライン形式での相互評価および授業評価の特性比較}, volume = {6}, year = {2023}, yomi = {オグラ, ケンジ} }