ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 石川県立大学研究紀要
  2. 第4号

1年前期終了時における汎用的技能および学修成績(GPA)と関連する要因の検討

https://ishikawa-pu.repo.nii.ac.jp/records/189
https://ishikawa-pu.repo.nii.ac.jp/records/189
ba9a8c49-b9ef-44a9-9695-dc2650cafa34
名前 / ファイル ライセンス アクション
0213BISPU.pdf 本文(pdf) (942.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-06
タイトル
タイトル 1年前期終了時における汎用的技能および学修成績(GPA)と関連する要因の検討
タイトル
タイトル University Freshmenʼs Generic Skills and GPA at the First Semester: Relationship with Critical Thinking Attitude, Learning
言語
言語 jpn
キーワード
主題 汎用的技能
キーワード
主題 GPA
キーワード
主題 批判的思考
キーワード
主題 達成目標
キーワード
主題 学習方略
キーワード
主題 generic skills
キーワード
主題 GPA
キーワード
主題 critical thinking
キーワード
主題 achievement goals
キーワード
主題 learning strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 澤田, 忠幸

× 澤田, 忠幸

WEKO 91
e-Rad 50300447

澤田, 忠幸

ja-Kana サワダ, タダユキ

en SAWADA, Tadayuki

Search repository
抄録
内容記述 本研究では、地方 A 大学の 1 年生 3 年間分のデータを用いて、1 年前期終了時の汎用的技能および GPA の一般傾向と入学時の批判的思考態度、達成目標、学力および前期終了時の自己調整学習方略の獲得度との関連について検討した。その結果、PROG のリテラシーは入学年度による違いは見られず、男性よりも女性の方が高かった。また、入試種別による違いが見られた。一方、コンピテンシーには入試種別差は認められず、入学年度による差異が見られ、女性よりも男性の方が高かった。加えて、入学時の批判的思考態度や達成目標のバランス、前期終了時の自己調整学習方略の獲得度との関連が示された。1 年前期の GPA も男性よりも女性の方が高く、入学時の一部教科の学力および前期終了時の自己調整学習方略の獲得度との関連が認められた。本結果は、学修成果と入学時の資質・能力との関連のしかたにおける差異の有無に焦点を当てて議論された。
抄録
内容記述 This study examined the relationship between generic skills at the end of the first semester and critical thinking attitude, achievement goals upon admission, and acquired self-regulated learning strategies. And the relationship between academic achievement (GPA) of the first semester and those factors were also examined. The data were collected over three years on first-year university students. Consequently, the progress report on generic skills (PROG) literacy was higher in women than in men, regardless of the admission year. Additionally, there were variations depending on the entrance examination type. Conversely, PROG competency was affected by the admission year, with a higher impact for men than for women, whereas the entrance examination type did not affect it. Further, a relationship was found between some competency aspects and a critical thinking attitude, balance of achievement goals upon admission, and degree of acquisition of self- regulated learning strategies at the end of the first semester. The GPA of women was also higher for the first semester than that of men, and a relationship was found between some subjects' initial academic ability and the degree of acquisition of self-regulated learning strategies at the end of the semester. These results were discussed, focusing on the presence or absence of differences in the relationship between learning outcomes and qualifications and abilities upon admission.
書誌情報 石川県立大学研究紀要
en : Bulletin of Ishikawa Prefectural University

巻 4, p. 91-100, 発行日 2021
出版者
出版者 石川県立大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-7167
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12840922
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:54:47.571072
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3