ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 石川県立大学研究紀要
  1. 石川県立大学研究紀要
  2. 第7号

チェコにおけるエスニシティと多文化教育の現状と課題 基礎学校カリキュラムを中心として

https://ishikawa-pu.repo.nii.ac.jp/records/2000042
https://ishikawa-pu.repo.nii.ac.jp/records/2000042
86334c43-f44a-4113-9f05-b114ebbc7bd3
名前 / ファイル ライセンス アクション
0508BISPU.pdf 本文(pdf) (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-08-01
タイトル
タイトル チェコにおけるエスニシティと多文化教育の現状と課題 基礎学校カリキュラムを中心として
タイトル
タイトル objective of school food education was to bridge the connection between school-based dietary instruction and family settings. This connection involved a sequence of activities encompassing meal preparation, consumption, and post-meal cleanup. Educational events were designed to foster a
言語
言語 jpn
キーワード
主題 チェコ
キーワード
主題 エスニシティ
キーワード
主題 エスニックマイノリティ
キーワード
主題 多文化教育
キーワード
主題 基礎学校カリキュラム
キーワード
主題 Czech Republic
キーワード
主題 ethnicity
キーワード
主題 ethnic minorities
キーワード
主題 multicultural education
キーワード
主題 basic school curriculum
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Consideration on the Ethnicity and Multicultural Education in the Czech Republic : Focusing on Basic School Curriculum
言語 en
著者 石倉,瑞恵

× 石倉,瑞恵

ja 石倉,瑞恵

Search repository
畝本,紗斗子

× 畝本,紗斗子

ja 畝本,紗斗子

Search repository
著者(英)
姓名 ISHIKURA,Mizue
言語 en
抄録
内容記述 チェコにおける多様なエスニシティ,旧社会主義体制のエスニックマイノリティへの影響,社会学および学
校教育におけるエスニシティへの関心の萌芽,基礎学校における多文化教育の動向について論じた。偏見や教
育アウトカム等,エスニックマイノリティの教育問題は社会主義の隔離政策に端を発している。ロマとベトナ
ム移民を例として,エスニックマイノリティのチェコ社会への統合と学校教育の問題を明らかにした。2005 年
から2023年にかけての基礎学校フレームワークでは,横断的領域「多文化教育」における多様性・寛容・協働
への価値育成,マイノリティにとっての第二言語としてのチェコ語の導入等,欧米の多文化教育に類する内容
と方法を構築する方向性が認められる。
抄録
内容記述 The ethnic diversity in the Czech Republic, the impact of the former socialist system on ethnic
minorities, the budding interest in ethnicity in sociology and school education, and the trends in
multicultural education in basic schools are discussed. The educational problems of ethnic
minorities, such as prejudice and educational outcomes, have originated in the socialist segregation
policies. Considering Roma and Vietnamese immigrants as examples, the problems of their
integration into Czech society and their schooling are clarified. The frameworks for basic schools
from 2005 to 2023 have developed content and methods that are approximately equal to Western
multicultural education, such as cultivating values of diversity, tolerance, and collaboration in the
cross-curricular area of multicultural education and introducing Czech as a second language for
minorities
bibliographic_information ja : 石川県立大学研究紀要
en : Bulletin of Ishikawa Prefectural University

巻 7, p. 41-50, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 石川県立大学
言語 ja
出版者
出版者 Ishikawa Prefectural University
言語 en
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-7167
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12840922
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-06-22 05:59:54.880636
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3